Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

onsdag 17 februari 2010

Dansa med "Hinn håle"

Bibeln uppmanar ”att ge akt på dem som vållar splittring och kan bli er till fall, i strid mot den lära som ni har fått undervisning i. Vänd er bort från dem. ” (Rom 16:17)
Apostlarna nämnde namn som man skulle vara på sin vakt för, bl a kopparsmeden Alexander (2 Tim 4:14-15)

När jag nämnde lite om hypnos häromdagen så kanske någon kunde lista ut att Benny Hinn var en av dem jag tänkte på som utövar detta.
De kör med masshypnos. Massuggestion. Det är en förväntan i luften, om man förväntar sig något, t ex ramla, så kommer de ramla. Deras egna hjärnor lurar dem. De förstår det inte själva. Men jag är även öppen för att undren är på riktigt. Hinn är den mest passande kandidaten till Matt 7:15-23 och Mark 13:22-23 som jag nånsin stött på. "Hinn håle" kan vara ett passande namn för honom. I fråga om kärleken så prioriterar jag Guds in i döden älskade och i Hans blod friköpta hjord, framför de rovlystna vargarna. (Men omvänder han sig med synlig frukt, t ex lägger ner sin verksamhet och sina utsvävningar och ber alla som lurats på pengar av honom om ursäkt osv osv, kommer jag att ta emot honom som en älskad broder!)

Och ibland så behöver tydligen den helige Ande lite hjälp så predikanten måste hjälpa till att knuffa omkull dem. Jag känner några som utsatts för detta försök men stått emot. Här kan man läsa en annan som säger likadant. Eller, de var inte mottagliga för den helige Ande...



Ojsan

UPPDATERING: Missa inte adresserna till viktiga videos etc om Benny som jag lagt i kommentarerna nedan!

11 kommentarer:

  1. Jag skrev den roligaste kommentaren någonsin igår och så postar den inte :( Jag fattar inte. Detta har hänt förr.

    SvaraRadera
  2. i Guds ord faller folk hela tiden, men mest på sina ansikten.... Jag tror dock satan förfalskar allt äkta, så även detta, att falla på sitt ansikte i förundran över Guds majestät och helighet har blivigt förvanskat(förfalskat" till att trilla baklänges, och sprattle som en nyuppdragen fisk, vissa har ju tagit det ett steg längre, som Todd bentley, där man sparkar omkull varandra och utför diverse wrestling grepp. Jag tror vid vidrörande, handpåläggning, jag tror på allt bibeln säger, men ofta tar folk det längre, den bästa sättet se om något är bibliskt och funkat för mig är att kolla mot dessa fyra saker

    1. Gjorde Jesus detta?
    2. Lärde Jesus detta
    3. Gjorde någon av apostlarna detta?
    4. Lärde någon av apostlarna detta?

    om du inte hittar det under någon av dessa fyra, så borde vi nog inte syssla med det heller. Också bedrövar det mig oerhört vad folk säger är den helige ande i karismatiska kretsar, vissa kryper på alla fyra och skäller som hundar under "andens" inflytande, andra skrattar i okeontollerbart tillstånd. Anden som förhärligar Jesus, skulle aldrig göra något med oss sominte Jesus gjorde, och en av andens frukter är självkontroll, så vad än anden gör i oss kommer vi aldrig tappa kontrollen eller förmågan ta beslut hur vi uppträder eller gör.

    Men må Gud ge oss ett riktigt dop i den helige andes kraft, det behövs i våra tider.

    SvaraRadera
  3. Pär, försök igen, det låter spännande!
    Tyvärr postar inte blogspot ens kommentarer om man skrivit för genomtänkta saker. Lol... nåt med att det tar för lång tid. Det händer alltid för mig med, jag vågar inte försöka skicka kommentar utan att kopiera det jag skrivit. Annars har jag ingen kommentarsgranskning så det ska komma upp och synas direkt.

    christian: jag håller med

    SvaraRadera
  4. Den där videon med Benny Hinn är ju förfalskad det ser ju var och en med lite urskillning. Det gör du oxa kanske masken men du bryr dej inte eller hur?
    Irene

    SvaraRadera
  5. Irene,
    Är videon förfalskad? Menar du kanske att ljudet är lite osynkat?

    Guds välsignelse önskar jag dig

    SvaraRadera
  6. Jag menar att videon är förfalskad både ljud och bildmässigt, det florerar ju av sånt på youtube. Jag önskar att Gud ska välsigna dej med mkt mer urskillningsförmåga.
    Irene

    SvaraRadera
  7. Irene,
    Att ljudet inte följer läpparna är för att det är osynkat, annars kan man ju läsa på läpparna att han säger det. Eller är det en datoranimerad Benny Hinn och en imitatör som är rösten? Har du sett originalen och vet vad han säger egentligen? Välkommen att visa dem! :)

    Guds välsignelse

    SvaraRadera
  8. Jag hade en länk till en intressant sida innan, men nu är länken borta och hur mycket jag än googlar så hittar jag inte sidan.

    Hur som helst, de hade radioprogram (i USA tror jag) som tog upp mycket om falska profeter. De tog även upp det som du berör Daniel, att det handlar om masshypnos. Det var intressant. Särskilt i en intervju med Benny Hinn där han själv sa att det handlade om hypnos.

    Vet nån av er vilken sida jag talar om?

    Jag uppfattade de som sunda människor. De prövade mot Ordet. Det verkar det inte vara många som gör idag. Nej, vi ska bara svälja allt, vi ska ju inte stå emot den helige Ande. Häda inte osv.

    Verkar va en ganska typisk sak att säga från en falsk profet.

    Sist, nåt tänkvärt från Ordet: "Kommer jag att finna nån tro då?" (Jesu ord angående hans ankomst)

    SvaraRadera
  9. Andreas,
    Jag gjorde en sökning på youtube och hittade en film, som jag sett första delen av nu http://www.youtube.com/watch?v=zEIQybPJ3yk

    Även detta låter intressant, en f.d. faith healer berättar: http://www.youtube.com/watch?v=YCJ9v_-aJho&NR=1

    Man kan också undra vad det är för "smörjelse" han pratar om. Är det bara hypnos eller nåt värre? Han blir en annan människa och hans barn blir rädda säger han, varning, riktigt rysligt:
    http://www.youtube.com/watch?v=UoeYZwM-wdo
    http://www.youtube.com/watch?v=IFQKVddzhO4

    Han har regelbundet besökt Kathryn Kuhlmans och Aimee McPhersons gravar där han fått smörjelsen... m.m. finns en del att läsa här: http://www.deceptioninthechurch.com/false.html http://www.deceptioninthechurch.com/ti020006.htm

    Frid

    SvaraRadera
  10. Vill minnas att Hypnos är en av gudarna från den grekiska mytologin. Att det är en annan ande råder det ingen tvekan om. Var BH hämtar sin smörja ifrån får han väl förklara inför Gud när "den dagen" kommer. Matt 7:22-23

    SvaraRadera
  11. Daniel,

    det var precis dessa två snubbar jag menade. Adressen är http://truthseekers.ws

    SvaraRadera