Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

torsdag 22 april 2010

John MacArthur - Does It Really Matter? Origins, the Family, & Morality



När John MacArthur var på Larry King Live för att tala om frågan om samkönade äktenskap, hånade San Franciscos borgmästare, Gavin Newsom de bekymmer vissa har att det bara kommer gå utför, dvs, om man tillåter samkönade äktenskap, varför inte låta folk gifta sig med barn eller husdjur?

...Inom den evolutionära världsbilden finns självklart inget sätt att dra en gräns för människans sexualitet och förbli konsistent...
(Översatt från videons beskrivning på youtube)

Se även:
Hopp för homosexuella

2 kommentarer:

  1. Hej Daniel undrar om du har sett dokumentären The Cross in China finns på youtube i 4 delar del 2 heter Jesus in China The Bitter Cup. Handlar om väckelsen i kina och det är som och läsa apostlagärningarna,speciellt förföljelsen dom får utstå men framförallt den kärlek och hängivenhet till Guds Ord som dom lever i lydnad.Dom här enkla Gudsmännen o Gudskvinnorna är verkligen uppfyllda av den Helige Ande.Och får skörda frukt,vem kunde tro att kina skulle ha mest pånyttfödda kristna i världen.Jag rekommenderar dom här filmerna starkt titta på dom och skicka dom vidare till andra krista.Jag ber att HERREN ska gripa tag i mig men inte bara mig utan varje broder och syster i Kristus så att GUD blir förhärligad och utför sitt syfte genom oss.Må Gud föra sina barn isverige till lydnad o helgelse i avskildhet och göra oss till människofiskare o älskare av hans sanning.Gud välsigne dig

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, jag ska kolla! :)

    SvaraRadera