Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

tisdag 27 april 2010

"Bankir-ängeln"

Mörkrets andemakter drar sig närmare, nu även mina egna trakter. Mitt kära Hisingen har invaderats, tillsammans med resten av Sverige, av Helvetets djävlar. De har smugglats över genom godtrogna människofarkoster som varit och ådragit sig dessa orena andar från den s.k. Lakelandväckelsen. Men jag är inte rädd. Jag sitter helt lugnt och tryggt, i full förtröstan, och i fullt förtroende, under den Högstes beskydd, min allsmäktige Gud och Frälsare som härskar över alla välden och makter. (Mark 5:6ff, Rom 8:28, 37ff)
När jag i den tid det pågick, läste att Ulf Christiansson varit där, i Lakeland, och talade väl om smörjan, blev jag mycket besviken och ledsen. Jag har från min tidiga tonår uppskattat Ulf Christianssons band Jerusalem och hade kunnat följa vad han än sagt. Trodde jag. Men det visade sig att Gud gett mig en högre aktning för Hans Ord än människors och det är jag tacksam för. Det hoppas jag att ni också har och inte blint följer ledare (och bloggare.) Nu överväger jag att slänga mina Jerusalem-skivor tillsammans med den "metall" jag tidigare gjort upp med. Skulle man kunna säga att "kristen" hårdrock fungerar som en "gateway-drog" till tyngre rock, till tungmetall och slutligen till fördärvet? Jag vet inte, men jag vet att jag fick slänga många CD-skivor som jag fann mig ha efter några år, och som jag märkte inte var så bra egentligen (nåja, en del har jag som fortfarande är OK att banga huvudet till, men tyvärr har jag även klippt mig (1 Kor 11:14. OK där skämtade jag lite. ;) Jag klippte mig mer av praktiska skäl.) Jag tycker Jerusalems texter var ganska bra, när jag ser tillbaka så är det ju en del teologiska fel och det falska lockandet om att "Gud ger dig frid..." osv. Annars bra och Jesuscentrerade. Men onekligen, så vilar det nu en skugga över denna musik, efter vilken väg Ulf Christiansson gått och jag känner bara när Jerusalems låtar slumpas fram i iPoden så kan jag inte lyssna på det! Jag tog också häromdagen ner en Jerusalem-plansch jag haft på väggen, den enda jag brydde mig om att hänga upp efter att jag fått nya tapeter, jag vek ihop den så den nu är ganska förstörd. Jag ville inte riktigt slänga den än. Låt oss dessutom be för att Ulf Christiansson & C:O kommer tillbaka på rätta vägen igen.

Fast, nu var det ju egentligen inte detta jag skulle skriva om, jag hade i dagarna tänkt ta upp detta nedan med Todd Bentley och såg denna nyhet i Dagen passande. I videon nedan så berättar Bentley om lite olika änglar som han & C:O träffat på. Det låter som rena rövarhistorierna egentligen, men jag tror faktiskt de är verkliga, men att det i så fall är helvetesänglar. Detta är de två alternativen. Antingen rövarhistorier eller demoner. Du avgör själv, jag anser det senare tyvärr vara mer sannolikt. Några ord om det här först.
Matteus 24 4Se till att ingen bedrar er. 5Ty många skall komma i Mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall leda många vilse.
Markus 13 21Om någon då säger till er: Se, här är messias, eller: Se, där är han, så tro det inte. 22Falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra tecken och under för att om möjligt leda de utvalda vilse. 23Men var på er vakt! Jag har sagt er allt i förväg.
Femte Moseboken 13 1Om en profet eller en som har drömsyner träder fram hos dig och han ger dig något tecken eller under, 2och sedan detta tecken eller under som han talat med dig om inträffar och han då säger: "Låt oss följa andra gudar, gudar som du inte känner, och låt oss tjäna dem", 3då skall du inte lyssna på den profetens ord eller på den som har drömsyner, ty HERREN, er Gud, prövar er för att finna om ni älskar HERREN, er Gud, av hela ert hjärta och hela er själ. 4HERREN, er Gud, skall ni följa, Honom skall ni frukta, Hans bud skall ni hålla, Hans röst skall ni lyssna till, Honom skall ni tjäna och Honom skall ni hålla er till. 5Men den profeten eller den som har drömsyner skall dödas [obs: GT Israels civila lag, gäller inte oss]. Ty han predikade avfall från HERREN, er Gud, som har fört er ut ur Egyptens land och friköpt dig ur träldomshuset, och han ville föra dig bort från den väg som HERREN, din Gud, har befallt dig att gå. Du skall skaffa bort det onda hos dig.
Matteus 7 15Akta er för de falska profeterna, som kommer till er klädda som får men i sitt inre är rovlystna vargar. [...] 22Många skall säga till Mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av Ditt namn och med hjälp av Ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av Ditt namn gjort många kraftgärningar? 23Men då skall Jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån Mig, ni laglösa!
Kolosserbrevet 2:18 Låt er inte fråndömas segerkransen av någon som ger sig hän åt 'ödmjukhet' och går upp i syner av änglarnas tillbedjan och som utan orsak är uppblåst i sitt köttsliga sinne
Andra Timoteusbrevet 4 3Ty det skall komma en tid då människor inte längre skall stå ut med den sunda läran, utan efter sina egna begär skall de samla åt sig mängder av lärare, allteftersom det kliar dem i öronen. 4De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter.
Andra Korintierbrevet 11 14Och det är inget att förvåna sig över. Satan själv gör sig lik en ljusets ängel. 15Därför är det inte underligt att också hans tjänare uppträder som tjänare åt rättfärdigheten. Men de kommer att få det slut som de förtjänar.
Galaterbrevet 1:8 Men om det än vore vi själva eller en ängel från himlen som predikade evangelium för er i strid med vad vi har predikat, så skall han vara under förbannelse.
Märk även i videon Bentleys förakt för Bibeln då han bl a förvränger Jesaja 45 och tillämpar den på tittarna. Han citerar bara delar av verserna. I själva verket handlar texten om HERRENS smorde Koresh, dvs en antikrist. Det säger väl en del att han tillämpar den på sig själv och tittarna?



Jag vill också passa på att med kärlek och fruktan för era själar, varna alla som varit och tagit del av sådan här demonisk smörja att ni kan ha ådragit er orena andar. Det är ju inget att leka med om så är fallet! Ni måste vända er till Herren Jesus i Jesu namn för att få förlåtelse och rening!

Se även:
They Sold Their Souls For Rock and Roll