Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

fredag 23 december 2011

God jul

Vill med detta inlägg önska sina kära läsare en god jul.

Tänkte att posta samma inlägg som förra året över julen men vem försöker jag lura? Det är dessutom lättare att bara länka till det: Läs det här.

Jag läste även i veckan en väldigt intressant annan artikel om hur vi som kristna bör förhålla oss till julen: Christmas and the regulative principle. Jag gillar det annorlunda sättet att se saken på.

Det kommer fortsätta vara uppehåll från nya blogginlägg, som det kanske märkts har det varit glest en tid innan här nu med. Jag har en del annat att stå i, som jag får prioritera. Det är mest bra saker, lyckligtvis, MEN: Dels har min dator varit trasig ett tag och ska skicka in den på reparation, eller vad de tänker göra med den. Garantin gäller iaf. Så jag har fått köra på min gamla, sega, men fungerande, dator. Funkar att surfa med ganska bra, förutom att den inte klarar av alla dessa flash-iga annonser, så jag överlever.

Sedan avled även min undulat häromdagen. Jag brukade tycka det var löjligt med folk som grät och sörjde sina husdjur. Trodde det skulle vara lätt av någon anledning, bara ett djur, stoppa upp eller slänga rakt ner i papperskorgen/komposten. Men jag hade mycket, mycket fel. Det är något otroligt, djupt, sorgligt när ens älskade lilla kompis försvinner... Jag hade honom i 11 år, han blev 12.

Säljs inte två sparvar för ett kopparmynt? Och inte en enda faller till marken utan er Faders vilja. Matt 10:29

Iallafall, god jul och det blir något fortsatt uppehåll.