Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 14 februari 2009

Mer om darwinism

Visst är det uttjatat med darwinism/evolution. Jag vet, att, att posta fler inlägg om detta är som att sparka på ett lik. Men jag kan inte låta bli.

http://www.expressen.se/debatt/1.1465304/evolutionsteorin-ar-ett-fuskbygge

Min far skrev en bra kommentar till artikeln, som illustrerar typiska reaktioner från motståndarsidan, och av vilka det ju naturligtvis finns autentiska exempel, dvs. övriga kommentarer.

Postat av Fassan 49 den 13 feb 2009 kl 21:21

Nej att läsa något sådant här som skrivits av en narkosläkare/docent är inget vidare. Mycket bättre skulle det vara att läsa en evolutionshyllning av den kände ateisten och debattören Christer Sturmark, som dessutom har är fil. kand. i datavetenskap. Och dom där kristna som tror på Kreationism, antagligen fanatiker hela bunten. För många gånger när SVT visat något program om evolutionsteorins förträfflighet och svepande dömer ut Kreationism så visar man bilder på fanatiska människor med uppsträckta händer från någon kyrka i USA. Trots att det finns en mängd vetenskapsmän och säkert intelligenta bland dem ... så måste dom väl ändå vara lite dumma och fanatiska... eller? För vi har ju itutats sedan barnsben genom skola och media att evolutionsteorin är fakta. Visserligen har vi också fått lära oss att vara kritiska och tänka fritt. Men evolutionsteorin får man ju bara inte ifrågasätta. För...då måste man ju räkna med Gud, och det vill man ju inte. Jag menar det blir ju jobbigt

När jag ändå är igång, kan jag även passa på att visa följande förträffliga video med dr. David Berlinsky, som inleder med att intyga att han varken är kristen eller fundamentalist:




Och den här är också rolig, kom jag att tänka på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar