Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

torsdag 10 december 2009

Evangelisation 10 Dec

Nu hade det gått nästan två veckor igen. Jag har ingen bra ursäkt till att inte ha varit ute. Men ursäkter...

Delade ut 120 traktater på en trekvart, ovanligt många som inte ville ha. Annars hände inte så mycket speciellt. Pratade lite med två var för sig som samlade in pengar till en hjälporganisation, den ena trodde på Himlen men inte på Gud. Jag visade att Gud finns eftersom det finns en skapelse. Sedan började hon prata om det hon jobbade med, och fick gå tillbaka till arbetet. Den andre trodde på Gud och Himlen och Helvetet. Folk tror ändå på Himlen och särskilt Helvetet är intressant då inte många kristna verkar tro på det ens. Han trodde att han med 80% chans skulle komma till Helvetet eftersom han varit dum mot sina föräldrar och annat, jag frågade om han hållit de tio budorden, kom fram till att han var en lögnare och tjuv, men han fick också gå tillbaka till arbetet så jag hann inte med allt. Men båda fick traktater så det gör inget.

En man tog en traktat av mig och gav mig ett rabattkort på lunch i samma storlek.

"Vad tror ni händer när man dör?" frågade jag ett äldre par som stannade till.
"Vi får äta kol! HAHAHAHA!" svarade de och skrattade rått, och gick iväg, men intresserade av traktaten.

Mer utsäde att be för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar