Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 12 november 2011

Nytt utseende

Till allas stora förskräckelse har bloggen fått nytt utseende. Det ska ju inte vara utseendet som räknas, varken åt ena eller andra hållet, fult eller fint, utan innehållet. (Innehållet kommer inte att ändras!)

Jag har funderat på att ändra utseendet under en tid och även rannsakat om det var nödvändigt eller endast "fåfänga." Det finns många tjusiga bloggar och sidor där ute och min egen är inte så vacker eller omtyckt. Nu kanske det här inte blev så fint i alla fall. Utan främst ändrade jag för att jag faktiskt behövde det, praktiskt sett. Jag hade en gammal mall till bloggen, som inte kommer ifrån Blogspot/Blogger, dvs, den bloggplattform som låter oss "bloggare" ha bloggar här. Så det var en del som inte fungerade och som buggade. Jag hade inte heller någon större förkärlek till den gamla mallen utan främst så var det att den gav möjlighet att ha två sidospalter, en på vardera sidan om själva mittspalten eller huvudspalten där inläggen står. Blogspot kunde inte erbjuda en sådan mall tidigare. Men nu har de det och ger även större möjlighet att själv utforma sin sida, bredd, spalter, teckensnitt, m m. Det är ungefär som jag önskat att det vore från början. Jag kan också nu ha knapparna som är där uppe till olika sidor jag ser som viktigast och särskilt vill uppmärksamma, nu syns de bättre än innan, och det här ger också utrymme på sidospalterna. Sedan var det också en del fördelar som underlättar för mitt arbete "bakom kulisserna" på bloggen... m m.

Så när jag ändå gjorde det så passade jag på att ändra på utseendet. Som sagt är inte utseendet det viktiga och jag ville inte lägga ner för mycket på det och överdriva så jag ändrade inte så mycket, iallafall så krävdes det inte speciellt mycket att ändra på det. Hoppas att det blev lagom. Jag försökte få ett lite mer "maskigt" tema i överensstämmelse med titeln.