Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

torsdag 28 maj 2009

Jacob Damkani

Jag fick av en kompis låna en bok av en messiansk jude som heter Jacob Damkani. Boken heter "Varför just jag?" Jag har läst ut den nu och den var mycket bra och presenterar evangeliet på rätt sätt, med människans ondska, synd, helvetet beskriven som en brinnande sjö, och såklart att Yeshua HaMashiach dog för våra synder. Han bor i Israel och för ut evangeliet tillbaka till judarna. Det är mycket spänt och han har några bilder där han far illa i boken.

Jag ville också titta om jag hittade något på nätet. Jag fann sidan http://www.trumpetofsalvation.com/ och hans youtube-kanal varning: hebreiska.

Lite videos:

Ordets kraft (hebreiska med engelsk text)
OBS! i denna video är det också en bild på Joel Osteens "kyrka" i något positiv dager. Bortse ifrån det tack!



Predikar på gatorna i Jerusalem på hebreiska (ingen text, bara roligt att se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar