Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 16 januari 2010

Evangelisation 7 Feb

Igår var jag lite snuvig, och kände mig inte tillräcklig för att evangelisera. Har inte skrivit på ett tag om mina upptåg, för jag har inte begått några på länge, men hoppas på mer, jag kommer ju att vara i stan mer framöver. Jag kan nu istället erbjuda en gammal goding från en annan blogg. Andra gången jag var ute på gatuevangelisation, första gången jag vittnade "IRL" och tillämpade vad jag lärt mig tack vare Ray Comforts undervisning.

Inlägget räknar upp fyra positiva saker som hände datumet i fråga, mitt möte skildras i punkt nr2. Läs det här: http://www.gatuevangelisation.se/1/post/2009/02/4-positiva-saker-som-hnde-igr.html

(På bilden där står min käre broder Alex, som även omtalas i punkt nr 1, i svart jacka, och hjälper; killen jag vittnade för i röd jacka; sedan får ni lista ut vem som är jag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar