Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

torsdag 4 februari 2010

Evangelisation 4 feb

Delade ut traktater efter skolan idag med, ca 100 st, jag tog inte tiden.
Jag gick runt på lite fler ställen i Nordstan, det känns lite repetitivt att stå rakt framför en kiosk där det står en tant och säljer glass som hör att man säger "[H]ar du fått en sån här? Varsågod!" till alla som går förbi.

En äldre dam som bröt på utländska stannade. Jag frågade om hon tror på Gud, det gjorde hon. Jag frågade vad hon tror händer när man dör, hon svarade inte riktigt. Jag frågade om, om Himlen och Helvetet skulle finnas, var hon tror att hon skulle hamna. Hon sa att hon aldrig har gjort något fel, och mycket riktigt, efter att jag frågat om hon hållit de tio budorden och frågat om hon ljugit, stulit eller missbrukat Guds namn, kunde man redan efter dessa tre förstå att detta var en helig och syndfri kvinna. En sån person klarar sig till Himlen på egen hand och behöver inte bli frälst, så jag skickade iväg henne.
Ba' skoja'. Hon gick innan jag hann med fler än de tre, men hon insisterade att hon inte gjort något av dessa, och behövde gå av någon anledning, men inte argt. Hon sa glatt hejdå och viktigast av allt fick hon med sig en traktat.

2 kommentarer:

  1. Kristna på stadens gator i Göteborg har vissa tider och stunder vart allt annat än en självklarhet, jag vet vad jag talar om eftersom jag själv är uppvuxen i Gbg.
    Jag gläds därför mycket när jag läser din blogg och ditt evangeliserande.
    Nästa gång vi är och hälsar på i Gbg ska jag se om du finns inne på "femman" Vi ses!!

    SvaraRadera