Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 6 februari 2010

Evangelisation 5 feb

En fredag ute med evangelisationsgänget. Inte många traktater utdelades då det blir mer samtal. Jag stod bredvid medans de skötte snacket bra. Ja, jag är lat och feg...
I alla fall fick två grupper av ungdomar som satt uppe på andra våningen i nordstan höra Evangeliet. De första var tre, sedan gick en och då var de bara två. Sedan lämnade vi så att bara en pratade med en. Det var bra för efter att vi gått så hade ena tjejen tydligen öppnat sig jättemycket. Båda dessa var jätteglada att få biblar.
Den andra gruppen av ungdomar bestod av ett par lite hånfulla gossar och några tjejer som inte sa så mycket. Efter detta hade en timme gått. Jag kände att jag fick iallafall dela ut traktater, men det är inte samma tempo vid den tiden på kvällen som när jag är inne vid lunchtid, så många blir jag inte av med. Kan inte minnas mer än att det var en drogpåverkad äldre man som stannade och började prata en massa skräp. Jag bedömde honom inte vara i skick att kunna höra och förstå Evangeliet som jag tänkte säga till honom, men han ville inte ha en traktat heller. :(

Ser fram emot måndagen att få dela ut mer traktater och förhoppningsvis vittna. Nu har jag beställt nya lite sent så jag har bara ca 50-60 kvar.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt Daniel!
    att få dela Guds ord med folk på gatan är härligt!
    en fråga bara, var beställer du dina traktater?
    Har gjort en del egna hittils, och kopierat en del.
    Fridshälsningar från Levi i Huskvarna

    SvaraRadera
  2. Hej Levi
    Följ länken vid "traktater" i bloggposten så kommer du till ett inlägg med några tips om traktater. Det är att göra egna och kopiera.
    Frid

    SvaraRadera