Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 20 februari 2010

Insnöad

Igår var jag redo att ge mig av in för att evangelisera i stan. Jag hade lagt en bunt traktater av de jag hämtat på posten i onsdags, i jackfickan. På traktaterna finns bl a en länk till ett test för att se om man är tillräckligt god för att komma till Himlen när man dör. Men pappa sa att det var varning för att gå ut p g a snön och inte så lätt att komma fram på vägen så jag fick stanna hemma. :(
Nu är det nästan ett nytt 17 november här... verkar nästan som det kommer bli värre och mer ihållande? Se GP: Eländesvädret drar in, SMHI: Det kommer mer. Jag får instämma med min faster som sa något mycket klokt den 11 februari: Många var arga på klimatmötet med eu i Köpenhamn. Det fattades inga konkreta beslut sas det. Som jag ser det har dom vekligen lyckats. Hela europa är insnöat och växthuseffekten, var är den?

Hursomhelst, jag var i torsdags efter skolan och delade ut ca 100 traktater. Inget speciellt hände. Jo, det var några som redan hade fått som kom förbi och sa att de inte behövde en till...
Utsäde att be för att Gud ger någon som vattnar och växten.

Läste detta bibelord igår:
Kolosserbrevet 4 5Uppträd förståndigt mot dem som står utanför och ta vara på varje tillfälle. 6Ert tal skall alltid vara vänligt, kryddat med salt, så att ni vet hur ni bör svara var och en.

Gud, jag bekänner att jag tar inte vara på varje tillfälle, förlåt mig och hjälp mig! Jag ber som det står i verserna 3-4 innan, att du öppnar en dörr för Ordet, så att vi kan predika Kristi hemlighet och tala som vi bör, när vi avslöjar den! Detta ber jag även för alla dina slavar, utsända missonärer, evangelister, alla kristna i deras situationer och möjligheter bland vänner, arbetskamrater, klasskompisar och främlingar. Amen!

3 kommentarer:

  1. Hej Daniel, jag tycker om din sida. Att evangelisera är inte alltid lätt, men nödvändigt. Och...den globala uppvärmningen blev global nedisning, och de har till fullo misslyckats, de som trodde de visste vad de sade. Bluff, är vad det är ..och jag tror Gud är vred, kanske han sände denna snön för att markera att det är han som bestämmer. Jag hoppas att han säger ifrån till de där herrarna på täppan.
    Gud välsigne dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Maria
    Globalt snökaos verkar det vara. Hoppas komma in till stan och dela ut 100 traktater imorgon! :)

    SvaraRadera