Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 28 november 2009

Mormor fick höra Evangeliet

Nu ikväll när jag körde hem mormor fick jag chansen att fortsätta det jag påbörjade, som jag skrev om här. Jag vittnade för henne. Även om hon trott på Gud hela livet och gått i kyrkan och vet om Jesus så har hon nu fått förstå Evangeliet tydligt. Det verkade ju inte så att döma av vad hon sa förra gången, men myntet trillade ner för henne som för andra när de får höra det först efter att man talat om lagen, synden och domen. Prisa Gud! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar