Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 22 maj 2010

The Cross In China (Chinese Revival Story) - Part 1

Jag fick ett anonymt tips:
titta på the cross in china 4 delar del 2 heter the bitter cup,den som inte blir berörd kan inte kalla sig för kristen.Det är som o se paulus o stefanus och alla syskon från bibeln,tänk bara om vi kristna i sverige skulle bli så trogna till Jesus
Tack! Nu har jag sett första delen, och kan bara instämma. Jag kommer om Gud vill lägga upp resten allteftersom jag ser dem. Fast det går ju att gå till youtube och se dem direkt med...

1 kommentar:

  1. Hej Daniel blir så glad att du äntligen tittade på dokumentären det är helt fantastiskt hur gud kan förvandla liv, i den andra delen the bitter cup så skämdes jag för att kalla mig själv för kristen här vågar man knappt visa sig ute med en bibel,så ser man på hur en del har blivit mördade för att dom gömt bibeln i från poliserna (dom tog biblarna o brände dom),och hur en del levt ute på fält,grottor upp till sex månader då myndigheter jagat o fängslat kristna. En sak som man blir häpnad av är att dom pratar om korset hela tiden till skillnad i från oss i väst som har all fokus på helande o mirakler(fastän de sker mycket mirakler därborta,har sagts att även döda har uppväckts)och vad händer här hos oss jo avfall från sanningen ljumna kristna. Här ser man där Den Helige Anden verkligen verkar där finns finns liv ,dessa människor har fått liv och det i överflöd.
    Gud välsigne dig

    SvaraRadera