Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 29 maj 2010

The Cross In China - Del 2

Har du missat del 1 kan du se den här
Nu lägger jag upp del 2 av The Cross In China. Om den här delen skrev min anonyma tipsare:
 ...i den andra delen the bitter cup så skämdes jag för att kalla mig själv för kristen här vågar man knappt visa sig ute med en bibel,så ser man på hur en del har blivit mördade för att dom gömt bibeln i från poliserna (dom tog biblarna o brände dom),och hur en del levt ute på fält,grottor upp till sex månader då myndigheter jagat o fängslat kristna. En sak som man blir häpnad av är att dom pratar om korset hela tiden till skillnad i från oss i väst som har all fokus på helande o mirakler(fastän de sker mycket mirakler därborta,har sagts att även döda har uppväckts)och vad händer här hos oss jo avfall från sanningen ljumna kristna. Här ser man där Den Helige Anden verkligen verkar där finns finns liv ,dessa människor har fått liv och det i överflöd.
Stort tack för tipset! Det påminner mig också om när jag läste Den Himmelske Mannen för flera år sedan, också om detta i Kina med en som satt i fängelse i flera år och blev torterad. När jag läste den så undrade jag befogat: "Är jag ens kristen?"







2 kommentarer:

  1. För en tid sedan läste jag två böcker som handlade om de kristna i Kina på 70-80 talet: "Liljor bland törnen" och Den himmelske mannen".

    Nu har jag sett något av dessa filmavsnitt med vittnesbörd av de kristna i Kina, och jag säger bara: VAD HÅLLER VI KRISTNA PÅ MED I SVERIGE????

    Jag hörde för flera år sedan att kristna bröder och systrar från Kina bad en bön och det var: "Käre Gud, låt oss få behålla förföljelsen, så vi inte blir som de kristna i västvärlden!"

    Om den är sann vet jag inte, men det är nästan som om jag skulle vilja bedja: "Herre, om det inte är möjligt på annat sätt, så ge oss förföljelse så vi vaknar i din församling i Sverige!"

    Ove Larsson

    SvaraRadera
  2. lennart svensson31 maj 2010 kl. 10:11

    Hej!

    Häftigt att Du lägger upp sån här äkta kristendom. Det vi sysslar med här i väst
    är ju ren "leksakskristendom". Jag är övertygad om att inom kort tid, så kommer vi även snart här få uppleva riktig "Kina-kristendom", med förföljelse. Gud måste sända det för att skilja fåren från getterna.

    Mvh Lennart Svensson

    SvaraRadera