Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

torsdag 24 juni 2010

Nyheter

Är rätt trött av olika anledningar och ska börja jobba (sommarjobb) nästa vecka så bloggen kan läggas i frysen under dessa 8 veckor jag jobbar, dvs inte så många inlägg, men jag vet inte hur jag känner mig då, och lovar inget, men det spelar väl ingen roll med den här kvalitén som varit på sistone, jag ber om ursäkt. Men (får man säga "men" så mycket?) förbereder lite små fina Grace Gems att översätta och lägga upp (som nå'n märkte, har jag hållit på med att lägga upp sådana en gång i veckan - de finns samlade här). Det är inte jag som har skrivit dem (bara översatt) alltså är de bra. ;)

Har idag vart ute och delat ut en mängd traktater. Det är en mängd människor som fått Evangelii sanning i sin hand. Be att de ska tro. Gick först runt till alla som satt på bänkarna, sedan stod jag och delade ut till folk som gick förbi. Det var sol och varmt, men ganska OK ändå. Det var också några sorts aktivister som också stod på samma ställe nästan för att samla namn och pengar, eller nå't så'nt. Jag gav dem traktater och den ena tyckte redan att hon var en god människa eftersom hon stod där med det hon höll på med. Hon sparade traktaten och kan få veta sanningen om den saken, till skillnad från den andre som gick till soptunnan. Be för utsädet. Jag har bara gjort det minsta jag kan göra, och bara under någon halvtimme. Jag tackar Gud att jag bor i större stad som Göteborg med så mycket folk så man bara kan stå och dela ut, och det spelar ingen roll om de tycker man är en idiot, man kommer ändå inte återse de flesta av de som man delar ut till. Samtidigt är det ju inte bra, då priset inte är så stort och så kan man inte så lätt fortsätta och se om de blev frälsta eller ej. Finns nog fler för- och nackdelar som jag inte orkar komma på.

Läs även denna bra gästartikel Erevna: Osamlade tankar och funderingar av Christian Jelbring. Det är så sant med när man ser i apostlagärningarna (och resten av Bibeln) och sig själv. Gud förbarma Dig och förändra mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar