Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 5 juni 2010

The Cross In China - Del 3

Har du missat del 1 har jag lagt upp den på bloggen här
Har du inte sett del 2 har jag lagt upp dem här

Jag vill också dela med mig av kommentarerna som kom till del 2. Det är bara att instämma:
För en tid sedan läste jag två böcker som handlade om de kristna i Kina på 70-80 talet: "Liljor bland törnen" och Den himmelske mannen".

Nu har jag sett något av dessa filmavsnitt med vittnesbörd av de kristna i Kina, och jag säger bara: VAD HÅLLER VI KRISTNA PÅ MED I SVERIGE????

Jag hörde för flera år sedan att kristna bröder och systrar från Kina bad en bön och det var: "Käre Gud, låt oss få behålla förföljelsen, så vi inte blir som de kristna i västvärlden!"

Om den är sann vet jag inte, men det är nästan som om jag skulle vilja bedja: "Herre, om det inte är möjligt på annat sätt, så ge oss förföljelse så vi vaknar i din församling i Sverige!"

Ove Larsson


Det vi sysslar med här i väst är ju ren "leksakskristendom". Jag är övertygad om att inom kort tid, så kommer vi även snart här få uppleva riktig "Kina-kristendom", med förföljelse. Gud måste sända det för att skilja fåren från getterna.

Mvh Lennart Svensson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar