Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

torsdag 29 oktober 2009

Morsan gick inte på det idag!

Idag kunde jag inte träffa mamma i stan men jag åkte in till stan iallafall, jag behövde strängar till mina gitarrer. Min nylonsträngade hade jag inte strängat om sedan 1724, så när jag låg och läste häromnatten så hörde jag plötsligt ett konstigt ljud från gitarren. Var beredd på det värsta. Men det var bara en gammal sträng som naturligt gick av. Nu med de nya strängarna låter det som ett helt annat instrument! VA!? ÄR DET SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ DEN SKA LÅTA!? :D

På vägen genom stan, delade jag ut traktater till dem jag gick förbi. Jag vågade inte till alla och det var ganska svårt för man hinner inte visa dem och de hinner inte ta dem, och folk går bakom en och man vill inte gå för långsamt och blockera.
Efteråt ställde jag mig på ett mycket befolkat ställe, där även comviq delade ut sina evangelietraktater, ställde mig en bit bort mitt i gröten, och där blev jag av med säkert lite över 100 traktater (hela min ask och de i plånboken) på ca 20 minuter! Sen åkte jag hem.

Två äldre damer från Jehovas vittnen bytte jag lappar med. Vad jag såg i ögonvrån stod de och skrattade gott åt min traktat för att sedan diskret slänga det i papperskorgen! - men hon kanske bara låtsades för sin kompis, tog hem det och blev frälst! Man kan alltid hoppas och be.

Be för fröna som planterats, utan Guds Ande uppenbarar Sonen för dem så är allt traktatutdelande förgäves!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar