Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

tisdag 28 april 2009

Bra och tydliga regler för en gångs skull

Jag minns när jag skulle registrera min blogg på Jesussajten.se och läste reglerna och riktlinjerna. Jag blev mycket positivt överraskad när jag läste dem.

Jesussajten vill informera om regler och riktlinjer för medlemsskap på topplistan. Här redovisas en sammanfattning av dessa riktlinjer.
Jesussajten är en protestantisk och evangelisk kristen sajt och medlemmars sidor skall även de vara det.
Jesussajten tror att Gud är den ende Fadern och Jesus Kristus
hans Son.
Endast genom Jesus kan en människa bli frälst och få syndernas
förlåtelse.
Gud är Gud och ingen människa på jorden får ersätta hans plats
som Gud Allsmäktig.
Jesus föddes av Maria genom Den Helige Ande, Maria hade inte känt någon man. Maria var en vanlig flicka som utvald av Gud fick föda världens Frälsare och Konung. Jesussajten glömmer inte Marias roll men vill klargöra att endast Jesus är värdig all tillbedjan från varje människa på jorden.

Känner du dig träffad av dessa riktlinjer så kan inte jag be dig om ursäkt.
Dessa är direkt bibliska principer och om du skulle ha blivit undervisad annorlunda läror så rekommenderar Jesussajten dig att söka efter en kyrka som lär Sanningen om Jesus och lär ut Bibelns budskap. Det är med kärlek till Sveriges internet surfare som vi måste ha dessa riktlinjer - Jesussajten vill ge dessa sökande människor Sanningen i form av olika hemsidor och då måste dessa riktlinjer hållas på.


Ja, det kan inte bli bättre riktlinjer, TACK FÖR ATT DU STÅR FAST I SANNINGEN OCH VÅGAR SÄGA SANNINGEN OCH GÅ EMOT LÖGNEN!

Vänta, sa jag att det inte kan bli bättre!? Nu har det lagts till lite i reglerna. Och jag ger TUMMARNA UPP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar