Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

fredag 12 juni 2009

Ateism förutsätter teism

Ateisten och evolutionistälskaren Dan Barker gör ett stort oj efter att ha antagit ordning och komplexitet och design i universum. Du förstår, i sina hjärtan vet ateister att universum intelligent designats. Detta klipp kommer från Dan Barkers debatt med Dr. Phil Fernandes.



Transkription (hastig bearbetning av googles varsamma översättning)

Fernandes: Okej, Dan först kan du ge mig några empiriska bevis för explosioner som producerar tillstånd med mer ordning och komplexitet?

Barker: Tja, om du följer gällande kosmologi jag gissa att big bang skulle vara en.

Fernandes: Men vi försöker att argumentera om big bang, så min fråga igen är kan du ge mig några empiriska bevis för explosioner - inte antaganden - för några empiriska bevis för explosioner som producerar tillstånd med mer ordning och komplexitet? Jag menar, du väljer att argumentera i en cirkel om du väljer att säga ...

Barker: Ja, jag kan tänka på en. Vi kör ut mjölk. Och jag måste få tag på mjölk. Så jag köra till affären. Theres explosion händer i motorn. Och det blivit lite mjölk i mitt kylskåp.

Fernandes: Mmm ...

Publik: (skratt)

Barker: Tja, det är ett exempel eller hur? Det är en kontrollerad explosion.

Fernandes: Man måste hålla med om att en motor som är designad av intelligens.

Barker: Ja, jag tror det.

Fernandes: Så, det är en ganska bra teistiska argument. Tack.

Publik: (Applåder och skratt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar