Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

måndag 7 september 2009

"Varför skrattar man åt evolutionister?"

Om du, som jag, haft för mycket fritid på youtube, och intresserar/t dig för skapelse/evolution-kalaset, som pågår överallt, så kan du väl inte ha undgått, att mötas av thunderf00ts håndrypande videos i din "rekommenderas för dig"-ruta?
Jag har tittat på några, av videosarna; men, att spendera många 9-minutare av, att bli förolämpad - då man, som kreationist, läggs i högen med folk, som också tror på annat som, som är skrattretande och inte klarar granskning, nödvändigtvis inte man håller med om, som kreationist - och, att se andra rena fjanterier, utan att man själv kommer orka, bemöta dem, är inte direkt något, man känner för, utan bl a frustrerande. Det finns också en film, med ett samtal mellan thunderf00t och Ray Comfort, som jag ännu inte sett hela av, för, att kunna avlägga något vittnesbörd, om.

Vad jag egentligen, annat än dessa tankar, ville dela med mig av, var olika sorters "svar" - om jag nu kan kalla alla nedan för detta - till dessa.

Först två roliga videos. Dessa är inte riktiga seriösa, utan parodier, på teoretiska motsvarigheter till "varför skrattar man åt kreationister", nämligen "varför skrattar man åt evolutionister." Jag vet inte vilka, som har gjort dem, men det jag skulle säga, är: titta på kommentarerna, till dessa videos, efteråt, och där har man något, som säger mycket: Evolutionisterna går på dem, för de är så inskränkta, att de verkligen tror, att kreationister är så dumma, att de skulle ha gjort dessa videos, på allvar.




Sedan, två riktiga svar, som exponerar sekund-för-sekund, hur väl thunderf00ts argumentation håller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar