Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

fredag 18 september 2009

BIBLISKA MÄN Sökes Nu! av Mark Cahill

Mera Mark Cahill. Hans kallelse är att vinna själar och uppmuntra (snarare uppmana) till evangelisation. Men i den här videon som jag precis sett kommer han främst för att tala till/läxa upp familjefäder, inte så träffande för mig men Mark Cahill är alltid Mark Cahill. Och det är lite om evangelisation och att vittna iblandat. Varning: engelska :)
Youtube-kanalen som videorna ligger på är inget som jag rekommenderar att man tittar mer på. Trots att det finns hela videos av andra bra förkunnare som Leonard Ravenhill. Men jag har länkat till kanalens egengjorda videos förut för att visa hur man inte ska evangelisera. Och de har vissa konstiga doktriner som jag inte går in på.




Mark Cahills hemsida: http://www.markcahill.org/
För fler inlägg om Mark Cahill (en intervju och tre predikningar) klicka på etiketten "Mark Cahill" nedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar