Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

onsdag 21 oktober 2009

Dagens evangelistiska bibelord #14

Apostlagärningarna 14:19
Från Antiokia och Ikonium kom det nu några judar. De lyckades få med sig folket, och man stenade Paulus och släpade ut honom ur staden i tron att han var död.

"[Gatu]predikanterna behövde ha stenansikten, och detta hade de verkligen. John Furz säger: 'Så snart jag började predika, kom en man fram och höll ett gevär mot mitt ansikte och svor att han skulle blåsa skallen av mig om jag sa ett ord till. Jag fortsatte iallafall tala och han fortsatte svära, ibland satte han gevärsmynningen mot min mun, ibland mot mitt öra. Medan vi sjöng sista psalmen gick han bakom mig, skjöt, och brände en del av mitt hår.'
"Efter detta, mina bröder, borde vi aldrig tala om små avbrott eller störningar. Närheten av ett muskedunder i händerna på en Belials son är inte särskilt främjande för samlade tankar och tydligt uttal." - Charles Spurgeon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar