Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

fredag 9 oktober 2009

Det ringde på dörren!

Det ringde just på dörren. Vad är detta? Nej, men det var ju ett par Jehovas vittnen, som jag skrivit om igår!

Så mycket blev det la inte. De frågade mig varför jag tror att inte folk tror på Gud så jag sa Romarbrevet 1:18 att de undertrycker sanningen i rättfärdighet.
De insåg att jag var en kristen som kan Bibeln och sa att de inte brukar träffa så mycket folk som tror på Gud så det var roligt att göra det. De gav mig sina broschyrer, sen sa jag att jag också brukar vara ute och vittna på stan och ska ut ikväll, men märker att folk inte är så ateistiska som man tror.
"Ja, det är ju bra att lyda vad Bibeln säger att göra folk till lärjungar :)." För predika evangelium gör de ju inte "Vi kanske råkar på varandra en annan gång, ha det bra." sedan gick de
"Ja, ha det bra..."
Jag har ingen ursäkt för att jag inte var så framåt... som The Lawman här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar