Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

måndag 10 oktober 2011

Trosbekännelse etc

Har lagt till en trosbekännelse på "om"-sidan. Vet inte om man vanligtvis har trosbekännelser på bloggar, men det är något jag själv alltid tittar först efter när jag besöker en "kristen hemsida" för att se om de är sant kristna eller ej. Det gäller ju alltså att man gör för andra vad man vill att de ska göra för en själv! :) Direktlänk till trosbekännelsen: här. Det är 1855 års Svenska Baptistbekännelse, med några förtydligande tillägg, som vi har till vår församling.

Kommentarsfunktionen är avlägsnad ifrån bloggen. Det kom inga kommentarer på över en månad (tror jag, förutom några tykna) och det verkar som att i 70% av fallen så kommer inte kommentaren fram. Gjorde ett försök själv. Risken är ju även att folk kan tro att jag inte tyckte om deras kommentar och bli ledsna, men i själva verket så kom den inte ens fram. :'( Men på "om"-sidan finns fortfarande kontaktinfo om man vill meddela mig något, mer eller mindre, trevligt. :)

Jag såg det här videoklippet i förrgår: