Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

onsdag 29 juli 2009

Väckelsepredikan i vår tid

Detta var så bra. Steve Sanchez, bloggen Stone The Preacher, höll en tydlig predikan för ett par veckor sedan i församlingen där han är pastor (tror jag) om Matteus 7:21-23.
Jag kan inte tänka mig skräcken i att höra dessa ord från Jesus på domedagen. Att tro sig vara frälst och upptäcka på den dagen att ens eviga slutmål inte är Himlen, utan Helvetet. Låt dig inte luras, mina älskade, vi känner inte timman Han kommer på. Det är vist att ta till sig denna varning. Jag fruktade själv länge, vilket var nyttigt för min själ och Evangeliet blev verkligen Evangeliet för mig! Nu vet jag hur, varför och att jag är härligt frälst!

Men nu iallafall, du kan gå direkt till detta blogginlägg på Steve Sanchez' sida och läsa det han skrev.
Eller gå hit och rulla ner till predikan daterad till July 17 (=17 Juli), 2009. Vill man ha helskärm får man zooma in med webbläsaren... >_< Det finns andra alternativ på hans blogg, podcast/videocast eller transkription. Varning: det är på engelska.

-20 pers gick fram för att bekänna sin tro under det 10 sekunder långa "eftermötet" utan någon manipulativ musik!
-En man stormade ut mitt i gudstjänsten och sa "Alla kommer till Helvetet! Alla kommer till Helvetet!" Sedan gick han. Efter ett par minuter sprang han tillbaka och köpte lite Evangelietraktat.
-En annan i bönerummet efteråt, kommenterade efter att ha givit sig till Kristus: "Jag fattar inte varför inte alla kommer fram."

1 kommentar:

  1. Thorbjörn Johansen: LIVETS ORD BAKOM FASADEN 1 Denna artikeln är lite utdaterat, men innehåller månt och mycket som borde få en att ställa kritiska frågor.

    SvaraRadera