Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

måndag 31 augusti 2009

"Gör vad du vill"..? (Avslöjar Satanism i Samhället)

Satanister, är de bara ett gäng läskiga människor som offrar spädbarn och dricker - helst kristnas - blod?
Är hårdrock bara satanistmusik, eller är bara hårdrock satanistmusik?
Det är lite mer bedrägligt än så.


Jag hittade dessa videos på youtube, från Lane's youtube-kanal där det finns mycket sevärdheter. Det är klipp från en video kallad Hell's Bells 2. Det fick mig att tänka på en annan omskakande film som jag såg på youtube för ett par år sedan, och kanske ska skriva om en annan gång (om den finns kvar på youtube.)

Många människor säger att de inte dyrkar Satan, för de har en karikatyr av honom och hans religion i sina sinnen. Satan är en osynlig ande och mästare på förklädnader. Som en orm lurade han Adam och Eva att de skulle bli som Gud (1 Mos 2:4-5). Paulus skrev i 2 Kor 11:14 att "Satan själv gör sig lik en ljusets ängel." Mycket värre alltså, det är så bedrägligt och tyvärr, för dig som tycker det är tufft att gå runt med svarta kläder och upp-och nedvända kors, osv. de flesta alldagliga människor är riktiga Satans efterföljare;
"Gör vad du vill skall vara hela lagen" är den satanistiska filosofin från den moderna satanismens grundare Aleister Crowley (1875-1947). I själva verket är det lagen enligt "Den Satanistiska Bibeln" skriven år 1969 av Anton Szandor Lavey (1930-1997). Dessa tre videos avslöjar hur utbrett denna demoniska filosofi har smugit sig in i samhället.





Denna lag har skrivits, talats och sjungits om av många kända människor, band och artister. De som räknas upp i ovanstående videos:
KMFDM
Alphaville
Lords of the New Church
Sepultura
John Lennon
Jim Morrission
Chris Robinson i The Black Crowes
Marilyn Manson
Mudvayne
David Bowie
The Only Ones
The Electric Hellfire Club
Throbbing Gristle
Numb
Ancient Ceremony
Eddie and the Hot Rods
Death SS
Theatre of Tragedy
Cult Disciples
Therion
Psychic TV
Celtic Frost
Bruce Dickinson
Moonspell
Graham Bond
Edge of Sanity
311
Unwritten Law
Daryl Hall
Sting
Coil
Killing Joke
Donald Cammell, regissör till bl a filmerna Stormens öga och Performance och spelade Osiris i filmen Lucifer Rising av Kenneth Anger, en annan Crowley-entusiast
Jimmy Page i Led Zeppelin
Everclear
Mercedes
Hype Williams, regissör till musikvideon för "Big Pimpin" av Jay-Z
Jennifer Lopez
Live
Frank Sinatra (My Way ansågs av LaVey och hans lärjungar som 1900-talets mest satanistiska sång)
Elvis Presley
Sid Vicious
Green Day
Freddie Mercury i Queen
Bon Jovi
Soup Dragons
Vitamin C
Eric Burdon
Adema
Britney Spears
Alice in Chains
Dido
The Beach Boys
The Hives
Michael Jackson
Ice-T
Firefall
Lords of Acid
Ace of Base
George Duke
Atomic Kitten
Bad Religion
Isley Brothers
Carcass
Soulfly
Morcheeba
Metallica
Eric Benet
Lenny Kravitz
Master P
Mötley Crüe
Phil Collins
Stevie Wonder
Lynyrd Skynyrd
New Radicals
Smokin' Armadillos
Ultravox
Triumph
Judy Collins
The Stylistics
Motörhead
Jennifer Love Hewitt
Roxette
Reba
Madonna
Christina Aguilera
Broadwaymusikaler och tecknade barnfilmer
osv

"Gör vad du vill", "Tro på dig själv", "Lyssna till ditt hjärta"?

Så säger HERREN:
"Bedrägligare än allt annat är hjärtat, det är obotligt sjukt. Vem kan förstå det?" (Jer 17:9)
"Var och en tycker att hans vägar är rätta, men HERREN är den som prövar hjärtan." (Ords 21:2)
"En väg kan synas rätt för en människa, men till slut kan den leda till döden." (Ords 14:12)
"Förtrösta på HERREN av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd." (Ords 3:5)
"Den som förlitar sig på sitt hjärta är en dåre" (Ords 28:26)

8 kommentarer:

  1. Musiken är nog det största vertyget för att sprida budskap. Hade inte motståndaren hand om musiken innan hans fall.

    Jaja, men tycker ändå man inte kan koppla alla dessa låtskrivare som nämndes som satanister..

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! :)

    Den andra filmen jag sett, som jag nämnde, sade också att motståndaren hade hand om musiken innan han föll och det gjordes en utläggning om detta. Det kan vara så, jag minns inte resonemanget och inte heller utifrån vilken bibelvers det var. Men får se om den filmen, om den finns kvar på youtube dvs. "They sold their souls for rock n roll" hette den.

    Som sagt skulle många inte kalla sig satanister, men man kan se hur de påverkats och påverkar, omedvetet eller medvetet.

    Frid

    SvaraRadera
  3. Några saker som jag tänkte på när jag såg den sista videon "what do you want"... När föredraget riktades till vad som kan gå fel när människor gör vad de vill så fick man bland annat se i bakgrunden World Trade Center som stod i brand. Är inte den allmäna uppfattningen att det dådet gjordes av religiösa extremister, alltså människor som följt en strikt religiöst dogma, alltså raka motsatsen till "Do what thou wilt"? Missledande bilder.

    I slutet talar han även och citerar utdrag från bibeln om att man ska sätta hela sin tillit på gud och inte lita på sitt eget hjärta (sina sinnen). Betyder detta att man ska följa bibeln till punkt och pricka utan att tänka efter vad som verkar rätt eller fel? Om detta är fallet så bör vi alla genast stena olydiga tonåringar till döds -(Femte Moseboken 21:18). Stena otrogna kvinnor till döds, även om de blivit våldtagna (men ej har ropat på hjälp) - (Femte Moseboken 22:23). Avrätta alla som arbetar på söndagar - (Andra Moseboken 31:14). Etcetera

    SvaraRadera
  4. Hej, Seb. Tack för din kommentar.

    Mitt svar får bli kort: ja. Men din slutsats av det är felaktig. Hänvisar till vad jag skrivit i: http://job25-masken.blogspot.com/2009/04/inte-sa-dum-artikel.html
    Relevant kan även vara: http://job25-masken.blogspot.com/2009/11/det-rattvisa-straffet-for-synd.html

    (Listor med verser ur Mose Lag kan tyckas imponerande till en början men är lite tröttsamma i längden. Nätet är fullt av dem, oftast med felaktiga tolkningar och tillämpning som även är fallet här.)

    Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  5. Seb
    Jag skriver igen, för att svara på det du sa först (lite omvänd ordning). Tittade igenom sista videon men såg inget WTC som brann. Var det i den sista videon? Jag såg en byggnad som brann, ihoptonad med någons huvud, troligen han som tuttat på, i en halv sekund. Det såg inte ut som WTC. Är det såna vi ska vara? Ta upp EN mikroskopisk grej (singular) du sett fel, och säga att det är "missledande bilder" (plural). Även om det var WTC, känns som du tar ut en pytteliten detalj för att kritisera. Det är väl också talande för ditt hjärtas tillstånd.

    Guds välsigne dig, min älskade!

    SvaraRadera
  6. Hej igen, ja det var verkligen en detalj som jag bara tänkte på när jag såg det, så det kan mycket väl ha varit fel. Att jag började dra upp citat var för att jag innan jag kommit till denna länk läst en del kommentarer av en man som argumenterade för den kristna sidan men som verkade vägra diskutera "rationellt" och istället bara drog upp samma bibelcitat om och om igen till svar som inte egentligen ledde någonstans. Så jag ursäktar att jag kommer med oförtjänad kritik hit, jag kände nog bara ett behov av att ventilera någonstans. Jag är ändå glad att det finns spiritualitet kvar i världen, jag tycker bara att det är viktigt att aldrig ta det till det extrema och att vara öppen och rationell.

    MVH

    SvaraRadera
  7. Lustigt att jag vandrade in på den här tråden. jag sitter här hemma och myser med en kopp Te och skriver ett arbete om Hjärtat. Allt från anatomi och fysiologi till det jag är på nu, Hjärtats mening i religionen. Vad tycker du är Hjärtats största mening i Kristendomen Daniel?

    -Vore glad över ett svar

    SvaraRadera
  8. Hej, Emanuel!

    Det främsta budordet i Guds Lag är just att älska Herren vår Gud med hela vårt hjärta, hela vår själ, hela vårt förstånd och all vår kraft. (Markus 12:30)
    Men istället, och förutom som verserna ovan i inlägget säger, så säger Jesus från hjärtat kommer onda tankar, mord, äktenskapsbrott, otukt [sex före äktenskapet], stöld, falskt vittnesbörd och hädelser. (Matteus 15:19)
    Människan behöver ett nytt hjärta, och Gud har lovat Sitt folk: Jag skall ge er ett nytt hjärta och låta en ny ande komma in i er. Jag skall ta bort stenhjärtat ur er kropp och ge er ett hjärta av kött. Jag skall låta min Ande komma in i er och göra så att ni vandrar efter mina stadgar och håller mina lagar och följer dem. Så skall ni få bo i det land som jag gav åt era fäder, och ni skall vara mitt folk och jag skall vara er Gud. Jag skall frälsa er från all er orenhet. (Hesekiel 36:26-29) Det händer när man ångrar sina brott mot Guds Lag och vänder sig i förtröstan till Jesus som dog och återuppstod för att rädda oss.

    Guds välsignelse!

    SvaraRadera