Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

onsdag 11 november 2009

Paul Washer - Predikan För Unga (Svensk Text)

Detta är en slående kraftfull och biblisk predikan som hölls inför ca 5 000 ungdomar i en tid där ungdomar, i stället för att få höra Evangeliet, blir förhäxade av ytliga och världsliga lockelser och knep. (Man får alltså nåt farligare än svininfluensan)

Denna predikan har Gud använt till välsignelse och frälsning för många människor världen över sedan den lades upp på Internet för några år sedan. Översättning är gjord med förhoppningen att underlätta för fler svenskar att få höra det Sanna Evangeliet, tydligt utlagt. Sprid budskapet!



I dagarna lade man även upp en video där Paul Washer talar om predikan, som finns att skåda här!

Se även min vimeokanal med fler textade videos med Paul Washer. Planerar att översätta mer olika saker och lägga upp där.

2 kommentarer:

  1. alla kristna ungdomar ,eller alla kristna förresten,borde lyssna till detta budskap.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar och välkommen, Elisabet
    Kan bara säga amen. Finns mycket undervisning jag skulle vilja att alla kristna tog del av, förstås utöver och utgåendes från Bibeln som i sig själv är tillräcklig. Kanske ska göra en lista..

    SvaraRadera