Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

måndag 25 januari 2010

Lägesrapport

Har börjat plugga (nått ska man väl göra), så har varit inne i stan och delat ut traktater efteråt. Om Gud vill, blir detta en vana. Be för det planterade utsädet, och om ni vill, för mig, jag går inte av min egen kraft!

Sedan har på Michael G Helders' initiativ fyra, varav en jag, gått ihop och gjort en tankesmedja. Det kommer bli lika spännande för mig vad detta innebär och vad Gud har i förberedelse. Be för detta också, det hör hemma i Guds händer. Michael har gjort ett grymt jobb och startat igång allt. Gå dit, titta, läs mer, diskutera, osv: erevna.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar