Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

fredag 8 januari 2010

Ray Comfort - Helvetets Mest Välbevarade Hemlighet (svensk text)

Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen. har Jesus befallt (Mark 16:5)
Hur gör man det då? Undrade jag fram till för ca 1,7 år sedan. Gud hade redan visat mig att det är viktigt att prata om synd och domen (Helvetet), så att man inser Guds stora nåd och behov av frälsning i Jesus Kristus, men jag kände inte till Lagens roll att ge insikt om synd. Allt detta förklaras i videon nedan på ett mycket bättre sätt än jag kan formulera det själv! Bäst av allt utgår det ifrån Bibeln. Detta blev en livsförändrande undervisning för mig, nu finns denna blogg, nu kan jag inte skylla på "jag vet inte hur man gör" när det kommer till att vittna. Osv.

Varför faller 80-90% av de som beslutar sig för Kristus ifrån tron? Vilka principer använde väckelsepredikanter genom tiderna för att nå till de förlorade? Varför har kyrkan försummat det? Låt inget hindra dig från att lyssna på denna fantastiska undervisning.
Budskapet har blivit väl godkänt och rekommenderat av bl a David Wilkerson.



Ray Comfort - Helvetets Mest Välbevarade Hemlighet (svensk text) from Daniel Lundgren on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar