Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

fredag 5 mars 2010

Holy Ghost hokey pokey!!?

De har stulit mitt skämt! Eller vänta, de skämtar inte!



Invändning: "Men, de blir helade!"
Fast lägg noga märke till vad det är för helande. Man får inte se någon amputerad arm börja växa ut. Utan det är smärtor som försvinner. Det påminner om det jag såg i en mycket avslöjande video om den uppenbara hypnos som används i "väckelsemöten." Blir en person hypnotiserad, så kan de bli opererade utan bedövning. Jag tror det fungerade som så, att deras sinne blir så koncentrerat på något annat, att de inte ens märker smärtan när deras inälvor blir öppnade. Så man kan nog gissa att de blir glada för stunden och uppspelta men när de kommer hem och lugnar ner sig så kommer smärtorna tillbaka. Jag hänvisar till hela videon, från mitt nya favoritprogram. De tar upp detta och avslöjar mycket om den utstuderade, uttänkta hypnosen som förekommer i "väckelserörelser," de har rent av kurser och läroböcker i hypnos! Och jag var inne lite på detta i En vanlig lektion blev en vadå? att efter att ha sett lite på den s k "väckelsen," att det måste ha varit uttänkt och koordinerat att fungera som hypnos. De förlitar sig alltså inte på Gud alls.

Detta skriver jag inte för att ni inte ska tro på helande. Jag kanske är för skeptisk för att få vara kristen? Men folk kan faktiskt bli helade på riktigt med. De som är i dansvideon kanske blir helade på riktigt också. Men det betyder ändå inte automatiskt att de är bra, för Jesus varnar, Falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra tecken och under för att om möjligt leda de utvalda vilse. Men var på er vakt! Jag har sagt er allt i förväg. (Mark 13:23)
Vi måste testa dessa mot Bibeln. Förutom att man kan tro att som sagt "Holy Ghost hokey pokey" är ett skämt (det behöver man inte Bibeln för att förstå utan är bara sunt förnuft) så är det dessutom hädiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar