Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

tisdag 23 mars 2010

Mer om och av den i Skottland häktade evangelisten, Stirling förebrått av evangelii eld & ett Living Waters-klipp

Jag har inga nya fiskehistorier på lager eftersom jag varit förkyld och inte är helt återställd ännu, extra jobbigt att prata eftersom jag måste harkla mig hela tiden, och näsans täthet. Men se det från den ljusa sidan, då kan jag lägga in bättre saker istället. Han som blev fångad av polisen i Skottland, som jag tidigare rapporterat om, både gripandet och när han kom ut, skriver själv sin historiasin blogg (min översättning):
Igår (18 Mars) blev jag anhållen när jag predikade Evangelium i Glasgow centrum i Skottland. Jag tillbringade en fruktansvärd natt i häkte och allt jag kan säga är att det bara var eländigt. Alldeles för många detaljer från just denna episod hände för att redogöra för här. Jag kommer hursomhelst säga att vad det i grund och botten rörde sig om var att två människor förmodligen kände sig kränkta när jag sa att homosexualitet är en synd mot Jesus, därav gripandet. Jag fick två val:

1-erkänn skuld till några verkligt uppdiktade brott och kanske betala en liten böter på förhoppningsvis bara 50 pund eller något och gå hem till måndag som planerat eller

2-neka till brott och tvingas tillbringa upp till 8 veckor i väntan på rättegång UTAN tillåtelse att lämna landet utan garanti att vinna målet.

Jag valde det första. Men en riktig besvikelse. Bötern var 1000 pund. Det är 1600 dollar. De kristna männen jag är här med tillsammans med runt tio kristna från trakten som vi aldrig träffat som hörde om detta galna gripande och falska anklagelser klev in och betalade bötern åt oss!

Så tack för era böner och snälla vet om hur dyrt vi älskar er alla. Jag kommer hålla er uppdaterade snart med en video och bilder från denna satsning när jag återvänder, om Herren vill. Må Herren välsigna er.

Shawn och familj
Detta har nu även uppmärksammats i Dagen

Och som det stod i en text jag återgav i ett av de ovan länkade inläggen, åkte de till Stirling efteråt för att predika. Så här skriver de på sin facebook-sida JeremiahCry Ministries Inc. i en anteckning (översatt):
Herren verkade kraftfullt idag i Stirling. Detta var nog den mest intensiva dag vi haft än så länge, Herren tog in en stor folkmassa! Hela staden hölls fången till Gudsordets kraft. Polisen kom med sirener för fullt, vi trodde de kanske skulle vara korrumperade som Glasgowpolisen. De var faktiskt underbara. De sa att de var där för oss, så att vi kunde fortsätta predika utan att bli slagna över huvudet av någon av åhörarna. Vi fick två snutbilar som körde upp för att hålla ordning på folkmassan. Det var fantastiskt.

Detta var ett grymt sätt att avsluta de två predikoveckorna. Stirling var definitivt uppskakat. Må Herren få tack för allt Han gjort
Och ett klipp från Way of the Masters Youtube-sidas spellista Living Waters University:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar