Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

tisdag 9 mars 2010

Radio Full Gospel

Denna usla mask har fått den oförtjänta nåden att medverka i ett program på Radio Full Gospel nu på lördag den 13 mars, kl 22.00-24.00. Jag skulle tala om allt det jag bär på i dessa dagar och mina erfarenheter av evangelisation, etc tillsammans med några syskon i församlingen jag är medlem i: min med-bloggare på Erevna, Pär, och en som heter Gabriella. Det var Ove Larsson som sänder programmet som också är med i församlingen som frågade mig tidigare, och de andra när vi träffades i söndags för "kyrkkaffe." Jag tackar Gud att inte vara ensam på min ort och i min församling om att tänka dessa saker du kan läsa om på denna blogg. (obs, inte att de nödvändigtvis håller med om allt, så låt inget jag skrivit här gå ut över dem!)

I alla fall. Om ni har möjlighet, lyssna gärna då! Men viktigast av allt, behöver väl inte nämnas, det stora behovet av förbön. Allt hör hemma i Guds händer och inte i människors egen kraft. Tacka Gud att Han öppnat en dörr för ordet, be att vi ska tala som vi bör! (Kol 4:3-4) att Herrens ord blir ärat! (2 Tess 3:1) Det finns förstås mycket att säga, och mycket vishet behövs. Jag vill i allt ära och behaga Gud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar