Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

fredag 11 december 2009

They Sold Their Souls For Rock and Roll

Har nu "plockat fram" en film, eller rättare sagt, filmer, en serie i 4 delar, jag påmindes om när jag såg och skrev om en annan liknande film.

De här filmerna ändrade min syn på musik radikalt. Jag älskade musik, lyssnade på mycket Beatles och mycket metal, som jag inte tyckte var så farlig. Jag var emot att lyssna på tydligt uttalad satanistmusik innan. Brukade försvara musiken ganska mycket och tycka att speciellt kristna var överdrivet kritiska. Men efter att ha sett denna är jag mycket mer försiktig med allt annat också för det är så bedrägligt. Har fått slänga en del "fina" CD-skivor i skräpet och kanske har jag mer i samlingen som borde göras av med!

Del 1


Del 2


Del 3


Del 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar