Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

söndag 4 april 2010

Case For The Resurrection of Jesus - Dr. William Lane Craig

Jesus är uppstånden, och min hårddisk har kraschat. Eller, ja, den är nog på god väg och jag försöker rädda det som går att rädda just nu, jag sitter vid en annan dator. Kanske kommer vara AFK en stund till, så ge inte upp hoppet om jag inte svarar på mail etc.

Att Jesus återuppstått vet vi genom Bibeln, som är Guds Ord, absolut sanning och högst auktoritet. Men att det Bibeln säger håller "vetenskapligt" är väl fint det med:

2 kommentarer:

  1. Gillar din blogg starkt.. En allmän fråga.Som jag i och för sig inte vet om du egentligen kan svara på.Men vilken kyrka ska man gå till i Gbg om man som jag är nyinflyttad, och vill lära känna brinnande kristna människor?Tänkte om du har tips, eftersom jag vet att du är från gbg. /tjej

    SvaraRadera
  2. Anonym "tjej", tack för din kommentar :)
    Detta är svaret jag kan ge för tillfället. Jag känner några, vi har ganska nyligen börjat att träffa varandra för "kyrkkaffe" och tala om gudomliga ting etc, i en kyrka i GBG efter söndagförmiddagsmötet där. Maila mig: space_knife (snabel-a) hotmail.com för detaljer om du är intresserad att vara med. Hade varit roligt! :)

    SvaraRadera