Herraväldet och fruktan tillhör Gud, fridstiftaren i höjden. Kan hans skaror räknas? Över vem går ej hans ljus upp? Hur kan då en människa vara rättfärdig inför Gud, eller någon av kvinna född vara ren? Se, inte ens månen skiner klart, och stjärnorna är ej rena i hans ögon. Hur mycket mindre då människan, det krypet, människobarnet, den masken. (Job 25:2-6 SFB)

lördag 3 april 2010

Påskägg

Det slår mig hur vi gömmer bort det bästa påskägget: Vad påsken egentligen handlar om. Hur många gömmer undan det och säger inte ens att det finns att leta efter. Som om det är en hemlighet (Ef 6:19.)
Första Korintierbrevet 15 1Bröder, jag vill påminna er om evangeliet som jag predikade för er, som ni tog emot och står fasta i, 2och genom vilket ni blir frälsta. Jag vill påminna er om orden som jag förkunnade, om ni nu håller fast vid dem. Annars var det förgäves att ni kom till tro. 3Jag meddelade er det allra viktigaste, vad jag själv hade tagit emot, att Kristus dog för våra synder enligt Skrifterna, 4att han blev begravd, att han uppstod på tredje dagen enligt Skrifterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar